Τεράστιες διαστάσεις έχει πάρει η σπουδαία διάκριση που κατέκτησε το 5ο Λύκειο Νέας Ιωνίας και η πρώτη θέση σε αγώνες επιχειρηματολογίας στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ στη Βίγο της Ισπανίας.
Σε μια ιδιαίτερα υψηλού επιπέδου διοργάνωση, με συμμετοχές από Ουγγαρία, Λετονία και Ισπανία, η ελληνική αποστολή νίκησε στον ημιτελικό την Ουγγαρία και στον τελικό την Ισπανία επιστρέφοντας στην Ελλάδα με ένα μοναδικό επίτευγμα. Οι μαθητές διαγωνίστηκαν σε δύο θέματα. Το πρώτο αφορούσε τα γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα και το δεύτερο την αξία της χορτοφαγίας. Την ελληνική ομάδα αποτελούσαν οι ακόλουθοι μαθητές της Β’ Λυκείου: Μιχάλης Αναστασόπουλος, Νίκος Κουφόπουλος, Γιώργος Κουταβάς, Γιάννης Μουράτης και Αλέξανδρος Μαρούλης. Καλύτερος ομιλητής ανάμεσα στο σύνολο των συμμετεχόντων αναδείχθηκε ο Γιάννης Μουράτης, λαμβάνοντας επιπλέον διάκριση. Την ομάδα προετοίμασαν οι εκπαιδευτικοί του 5ου Γενικού Λυκείου Νέας Ιωνίας Ανδρομάχη Πανταζή και Ευθαλία Δαλαμάγκα.
Το ontherecord.gr συνάντησε τους πρωταγωνιστές που παραχώρησαν τις παρακάτω δηλώσεις:
Η εκπαιδευτικός Ανδρομάχη Πανταζή για το πρόγραμμα, αλλά και την προετοιμασία τόνισε:
«Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον περασμένο Σεπτέμβριο και χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Σε αυτό συμμετέχουν 4 χώρες, εκ των οποίων κι εμείς που πήραμε μέρος για πρώτη φορά. Κατά τη περίοδο των Χριστουγέννων αφιερώσαμε αρκετό χρόνο για την προετοιμασία μας, δουλεύοντας πολύ σκληρά για να συμμετάσχουμε σε μια διοργάνωση που δεν είχαμε καθόλου εικόνα. Δεν υπήρχε σχετική εμπειρία, ούτε για, ούτε για τα παιδιά στο παρελθόν. Εκεί, ήρθαμε αντιμέτωποι με αξιόλογους αντιπάλους και πολύ δυνατές ομάδες με έμπειρους ομιλητές. Γεγονός που δίνει μεγαλύτερη αξία στο κατόρθωμά μας».
Για τις συνθήκες της εκπαίδευσης στην Ελλάδα σημείωσε:
«Δυστυχώς, υστερούμε αρκετά σε παροχές, υλικό και δεν έχουμε την απαραίτητη στήριξη. Ωστόσο, υπερτερούμε σε ικανότητα, σε συλλογική εργασία, σε έκφραση λόγου, σε επικοινωνία και σε κριτική σκέψη. Αυτά τα «όπλα» μας ισορροπούν κάπως τις κακές συνθήκες. Έτσι, σε αποτέλεσμα με μια καλή προπόνηση στην αγγλική γλώσσα, προετοιμαστήκαμε πλήρως και ανταπεξήλθαμε στην μεγάλη πρόκληση».
Για την φιλοξενία του προγράμματος στη Νέα Ιωνία επισήμανε:
«Την δεύτερη εβδομάδα του Νοέμβρη, θα φιλοξενήσουμε στην Ελλάδα την διοργάνωση, όπου καλούμαστε να φιλοξενήσουμε τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Πρέπει να βρεθούν περίπου 15 οικογένειες που ζουν στη Νέα Ιωνία, ώστε να φιλοξενήσουν τους συμμετέχοντες από το εξωτερικό. Εν συνεχεία, θα αναλάβουμε την σωστή διεξαγωγή του προγράμματος στους χώρους του 5ου Γενικού Λυκείου και την περιήγηση των παιδιών στα όμορφα μέρη της Νέας Ιωνίας».
Για τον επόμενο αγώνα στη Λετονία είπε:
«Για τη Λετονία στόχος μας είναι να εμπλακούν περισσότεροι μαθητές στο πρόγραμμα. Θα έχουμε διαφορετική ομάδα και το θέμα είναι: «Ιστορία και διαπολιτισμικότητα». Σίγουρα, πλέον, έχουμε περισσότερο άγχος, διότι θα υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση προς εμάς μετά την πρόσφατη επιτυχία. Ωστόσο, μέχρι τον Απρίλιο, έχουμε αρκετό χρόνο για την κατάλληλη προετοιμασία μας. Από κει και πέρα, θα είναι μια σπουδαία εμπειρία για όλα τα παιδιά».
Για την σημασία της επιτυχίας δήλωσε:
«Να αποκτήσουν κίνητρο και οι υπόλοιποι μαθητές και να κατανοήσουν ότι όταν προσπαθείς κερδίζεις, ξεφεύγοντας έτσι από το τέλμα «Δεν αλλάζει κάτι», πρέπει να εκμεταλλευόμαστε κάθε ευκαιρία που μας δίνετε. Εκτός αυτού, είναι μια ηθική νίκη, αλλά και μια εμπειρία ζωής. Συν τοις άλλοις, οι γονείς χάρηκαν ιδιαίτερα με την επιτυχία των παιδιών τους».
Τι δήλωσαν οι μαθητές που ταξίδεψαν στην Ισπανία
Μιχάλης Αναστασόπουλος: «Ήταν μια μοναδική εμπειρία, ότι καλύτερο έχω κάνει στη ζωή μου. Γνωρίσαμε ανθρώπους από μακρινές χώρες, γίναμε φίλοι και δημιουργήσαμε νέες σχέσεις. Όσον αφορά, τη προετοιμασία, αφιερώσαμε πολύ χρόνο και δεθήκαμε όλα τα παιδιά. Πήγαμε στην Ισπανία στα «τυφλά», ήμασταν η μικρότερη ομάδα σε ηλικία, καθώς όλοι είμαστε 16 ετών. Ωστόσο, κάναμε μια δυνατή εμφάνιση και πετύχαμε κάτι το φανταστικό. Υπήρξε τέλεια φιλοξενία, ευγενείς ανθρώποι και φοβερές οικογένειες, οι οποίες μας υποδέχθηκαν».
Αλέξανδρος Μαρούλης: «Θα ήθελα να ευχαριστήσω την καθηγήτριά μας που είχε την πρόθεση να «τρέξει» το πρόγραμμα. Ήταν μια τέλεια εμπειρία, η φιλοξενία και οι οικογένειες των παιδιών, γεγονός που έπαιξε καθοριστικό ρόλο ώστε να μας φύγει το άγχος. Ευχαριστώ τους συμμαθητές μου για την άψογη συνεργασία, αφού πριν το πρόγραμμα δεν κάναμε τόσο πολύ παρέα, όμως τελικά δέσαμε όλοι καταπληκτικά».
Νίκος Κουφόπουλος: «Η καλή συνεργασία και η φανταστική χημεία με τα παιδιά έφεραν αυτό το σπουδαίο αποτέλεσμα. Είπαμε ότι δεν θα πάμε για τουρισμό στην Ισπανία κι ότι θα δουλέψουμε για μια καλή εμφάνιση. Σίγουρα, ήταν μια επίπονη διαδικασία, με κουραστική προεργασία και αφοσίωση για το στόχο. Σε μερικά σημεία υπήρξαν πιέσεις, αλλά και εντάσεις, όμως, η επιτυχία αποτέλεσε το καλύτερο δώρο για όλη αυτή τη σκληρή δουλειά».
Γιώργος Κουταβάς: «Πίστευα στην ομάδα, παρ’ ότι γνωρίζαμε ότι θα αντιμετωπίσουμε δυνατούς αντιπάλους, όπως τους Λετονούς που διαθέτουν ειδικούς καθηγητές γιαdebate. Όταν φτάσαμε στη Βίγο και είδαμε τον πρώτο ημιτελικό, τότε υποσχεθήκαμε ότι μπορούμε να πάρουμε ένα καλό αποτέλεσμα. Η νίκη αποτελεί δικαίωση για τον αγώνα μας, αλλά και για την εκπαίδευση στη χώρα. Ήταν μια εξαιρετική διοργάνωση με θαυμάσια φιλοξενία, με τις ισπανικές οικογένειες που μας φιλοξένησαν, να μας στηρίζουν χωρίς να υπάρχει καμία αντιπαλότητα».
Γιάννης Μουράτης: «Ειλικρινά πήγαμε στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα. Ζήσαμε πρωτόγνωρα συναισθήματα και γυρίσαμε πίσω με μια θαυμάσια εμπειρία. Η φιλοξενία ήταν φοβερή, οι υποδομές τους, οι οικογένειες που μας φρόντιζαν, όλα υπέροχα. Τελικά, άξιζε η σκληρή προσπάθεια και η κούραση. Η νίκη ήταν η καλύτερη ανταμοιβή για την δουλειά μας. Να σημειώσω ότι κάτι που μου έκανε εντύπωση ήταν η φιλική αντιμετώπιση των Ισπανών, δεν υπήρξε καθόλου αντιπαλότητα, ήταν μόνο ένα παιχνίδι».
Ο διευθυντής του σχολείου, Δημήτρης Αντωνόπουλος συμπλήρωσε:
«Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές αυτής της μεγάλης διάκρισης. Το σχολείο είναι περήφανο για το κατόρθωμα των παιδιών και εύχεται σε όσους θα αγωνιστούν στο μέλλον παρόμοια αποτελέσματα. Το σημαντικό, όμως, δεν είναι η επιτυχία, παρά να μάθουν οι μαθητές να αγωνίζονται».