Μοιραστείτε το άρθρο...

Αναμφισβήτητα το Facebook αποτελεί το δημοφιλέστερο διαδικτυακό κοινωνικό δίκτυο του πλανήτη, αυτή τη στιγμή. Η αξία της επιχείρησης συγκαταλέγεται μεταξύ των υψηλότερων αξιών που έχουν καταγραφεί στην ιστορία εως τώρα και δραστηριοποιείται, πλέον, όχι μόνο στην παροχή των προϊόντων του ιστοτόπου Facebook καθεαυτού, αλλά και σειράς άλλων, που αφορούν τη σύγχρονη υψηλή τεχνολογία και τις τηλεπικοινωνίες.

Διαφημιστικά έσοδα

Τα διαφημιστικά έσοδα, ως πλατφόρμα pay-to-play, αποτελούν τη βασική οδό εισροής χρημάτων της επιχείρησης. Το στοίχημα, για το οποίο διαγωνίζονται όλοι οι παίκτες είναι ο αποκλειστικός, διαφημιστικός χώρος στη ροή της αρχικής σελίδας του τελικού χρήστη του Facebook, και κάποιες ακόμη διαφημιστικές θέσεις.

Το Facebook, όπως και τα υπόλοιπα online κοινωνικά δίκτυα είναι επιχειρήσεις της λογικής: αφού δεν πληρώνεις το προϊόν, είσαι το προϊόν, οπότε ο τελικός χρήστης και η άποψη που σχηματίζει αυτός για την πραγματικότητα αποτελούν το αντάλλαγμα για το οποίο πληρώνουν αδρά τα επικοινωνιακά επιτελεία κάθε επιχείρησης, φορέα, διασημότητας ή ακόμη και ιδιώτες.

Το Facebook διακηρύσσει μεγαλοφώνως, ότι ενδιαφέρεται για τη διαφάνεια των εσόδων του, κυρίως αναφορικά με ζητήματα τα οποία αφορούν και επηρεάζουν κοινωνικές και πολιτικές παραμέτρους.

Σε αυτό το πλαίσιο παρουσίασε ένα επιπρόσθετο στοιχείο στα προφίλ των Σελίδων του (Pages), στο οποίο κλικάροντας ο χρήστης μπορεί να αντλήσει πληροφορίες για το ιστορικό μιας σελίδας, τον τρόπο διαχείρισής της και τα διαφημιστικά της έξοδα στην πλατφόρμα του Facebook.

Κάνοντας δε περαιτέρω κλικ και μεταβαίνοντας στη Βιβλιοθήκη Διαφημίσεων, κάποιος έρχεται σε επαφή με όλες τις διαφημιστικές καμπάνιες που έχουν τρέξει στο Facebook και τα ποσά που έχουν δαπανηθεί σε αυτές.

Η σελίδα του Νίκου Δένδια.

Τα έξοδα των πολιτικών κομμάτων

Ειδικά οι διαφημιστικές καμπάνιες των πολιτικών κομμάτων τυγχάνουν ειδικής προβολής στη Βιβλιοθήκη Διαφημίσεων, όπου δίνεται η δυνατότητα για μια ιστορική επισκόπηση των διαφημίσεων που έτρεξαν σε συγκεκριμένες περιόδους, για τις οποίες παρουσιάζονται ακόμη δημογραφικά στοιχεία απήχησης, γεωγραφικές πληροφορίες και πιθανότατα περισσότερα στο μέλλον.

Διαφημιστική καμπάνια του ΣΥΡΙΖΑ για τις πρόσφατες εκλογές

Παρέχεται ακόμη ένα συνολικά υπολογισμένο ποσό δαπανών, το οποίο εμφανίζεται δημόσια στο Διαφημιστικό Προφίλ των πολιτικών κομμάτων και των ατόμων ή επιχειρήσεων, οι οποίες έχουν επιρροή σε ευαίσθητα θέματα.

Το Διαφημιστικό Προφίλ του ΣΥ.ΡΙΖ.Α στο Facebook

Φαίνεται, λοιπόν, ότι ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α αυτή τη στιγμή υπερβαίνει τη Νέα Δημοκρατία σε διαφημιστικά έξοδα στην πλατφόρμα, καθώς για το διάστημα από το Μάρτιο έως τον Ιούνιο έχει δαπανήσει συνολικά το ποσό των 24.420€ έναντι 21.255€, που ξόδεψε η δεξιά παράταξη το ίδιο διάστημα.

Το Διαφημιστικό Προφίλ της Νέας Δημοκρατίας στο Facebook

Προσπάθειες δια της πλαγίας

Λόγω της εφαρμογής ιδιαίτερων περιορισμών σε πολιτικές διαφημίσεις, πολλοί είναι εκείνοι που υιοθετούν την τακτική, να μη διαφημίζουν τη δράση τους μέσω της πραγματικής τους σελίδας πάντως ή να μην τη δηλώνουν ως τέτοια.

Σε αυτήν τη περίπτωση, οι ρυθμιστικές υπηρεσίες του Facebook διακόπτουν την προβολή της διαφήμισης, μέχρι αυτή να τύχει της ανάλογης επισήμανσης από την πλευρά του διαφημιζόμενου.

Τελικός Υπολογισμός

Στο συνολικό υπολογισμό των εξόδων, πάντως θα έπρεπε να προστεθούν και όσες διαφημιστικές καμπάνιες έτρεξαν επί μέρους από συγκεκριμένα πρόσωπα, τα οποία διαχειρίζονται και πληρώνουν μέσω των δικών τους Σελίδων και όχι των παρατάξεων. Ίσως ακόμη και των ΜΜΕ, τα οποία είτε χρηματοδοτούνται, είτε εκπορεύονται από τα κόμματα.

Τυχαία επιλέξαμε τον κ. Σαουλίδη του Κιν.Αλ, ο οποίος, προς τιμήν του, σε όλες τις καμπάνιες του δήλωσε εξ αρχής, ότι πρόκειται για πολιτική διαφήμιση.

Τα υπόλοιπα κόμματα

Ενδιαφέρον έχει να δούμε και τα έξοδα των μικρότερων, σύμφωνα με τα πρόσφατα αποτελέσματα, κομμάτων, τα οποία έχουν πέσει στη μάχη των βουλευτικών εκλογών.

Το Διαφημιστικό Προφίλ του Κιν.Αλ.

Το Κίνημα Αλλαγής φαίνεται να έχει ρίξει στην πλατφόρμα, για το διάστημα, ξανά, από το φετινό Μάρτιο έως τον Ιούνιο το ποσό των 12.505€, ενώ το Ποτάμι εκτινάσει τον δείκτη στα 33.036€.

Το Διαφημιστικό Προφίλ του κόμματος του Σταύρου Θεοδωράκη

Σχετικά με τη Χρυσή Αυγή, αυτή φαίνεται να είναι πλήρως αποκλεισμένη από το Facebook, αφού δεν εμφανίζεται σε καμία αναζήτηση στη Βιβλιοθήκη Διαφημίσεων.

Αναζήτηση για τη Χρυσή Αυγή

Το Κομμουνιστικό Κόμμα φαίνεται να μη διαθέτει επίσημο διαφημιστικό λογαριασμό στην πλατφόρμα, ενώ η Ένωση Κεντρώων δε εμφανίζεται να έχει τρέξει κάποια καμπάνια έως τώρα.

Πάντως, αυτή τη στιγμή δείχνουν να έχουν σιγήσει κάπως τα όπλα καθώς σχεδόν κανένα κόμμα δεν παρουσιάζει έξοδα τις τελευταίες 7 ημέρες.



Απόφοιτος Μουσικολογίας, αιώνιος φοιτητής Μαθηματικών. Δημοσιογραφεί για διάφορα θέματα, κυρίως τέχνης και επιστήμης.


Μοιραστείτε το άρθρο...