Άρθρο Κοινωνία Πρωτοσέλιδο

Συμβουλές για σωστή ενυδάτωση το καλοκαίρι

19 Ιούν, 2018 On The Record

Το νερό του σώματος είναι απαραίτητο για την υγεία και την ευεξία του οργανισμού μας.

Ο άνθρωπος δεν επιβιώνει για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς νερό, ενώ το ίδιο δεν συμβαίνει κατά την αποχή του από άλλα θρεπτικά συστατικά για εβδομάδες ή και μήνες.

Το νερό αποβάλλεται απ΄τον οργανισμό φυσικά μέσω:

  • Του ιδρώτα (από το δέρμα)
  • Των ούρων
  • Της αναπνοής
  • Των κοπράνων

Ενώ μεγαλύτερες απώλειες νερού παρατηρούνται σε υψηλές θερμοκρασίες ή κατά την έντονη σωματική άσκηση, οι γαστρεντερικές διαταραχές επίσης αυξάνουν τις απώλειες υγρών.

Συνήθως τα υγρά τα οποία χάνονται εξισορροπούνται με αυτά τα οποία προσλαμβάνονται, πολύ συχνά όμως αυτή η ισορροπία δεν επιτυγχάνεται βραχυπρόθεσμα. Παρατηρούμε ότι πολλοί άνθρωποι πίνουν νερό μόνο όταν αισθάνονται το αίσθημα της δίψας, τακτική η οποία είναι λανθασμένη, γιατί η δίψα δεν αποτελεί καλή ένδειξη για τις ανάγκες του σώματος σε νερό. Όταν δηλαδή νιώθουμε το αίσθημα της δίψας σημαίνει ότι το σώμα μας έχει ήδη αφυδατωθεί …

Σε γενικές γραμμές και υπό φυσιολογικές συνθήκες χρειαζόμαστε 2-2,5 λίτρα νερό για τους ενήλικες γυναίκες και άντρες το οποίο ανέρχεται σε 8-10 ποτήρια ημερησίως.

Άλλοι τρόποι που μπορούμε να αυξήσουμε την πρόσληψη υγρών είναι οι εξής:

  • Κατανάλωση τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό όπως φρούτα, λαχανικά, σούπες.
  • Κατανάλωση ποικιλίας ροφημάτων όπως φυσικοί χυμοί, τσάι.
  • Καλό είναι σε θερμά κλίματα να αποφεύγεται η άσκοπη έκθεση στον ήλιο καθώς και η έντονη φυσική δραστηριότητα και προτείνεται αύξηση της ημερήσιας πρόσληψης νερού σε 360-600 ml ημερησίως.
  • Τέλος όσοι φροντίζουν παιδιά ή ηλικιωμένους καλό είναι να σιγουρεύονται ότι πίνουν αρκετό νερό καθώς είναι περισσότερο ευπαθείς στην αφυδάτωση.

Με τιμή,
Σαρδελή Νάνσυ
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος