Κάθε εποχή έχει τα σύμβολά της, τα οποία σε ένα επίπεδο αφαίρεσης παραπέμπουν στα εκάστοτε φαινόμενα που τα γέννησαν.
Στην χειμαζόμενη από τις βίαιες αλλαγές στα εργασιακά, το ασφαλιστικό, την κατεστραμμένη οικονομία, τα μέτρα λιτότητας και την ανεργία Ελλάδα της δεύτερης δεκαετίας του εικοστού πρώτου αιώνα προέκυψαν – όπως ήταν φυσικό άλλωστε – κοινωνικές αντιδράσεις, οι οποίες πήραν τη μορφή διαδηλώσεων και απεργιακών κινητοποιήσεων, με ακραία – ορισμένες φορές – αποτελέσματα.
Κάποιες περιόδους έγινε σχεδόν καθημερινό το φαινόμενο των οδομαχιών μεταξύ διαδηλωτών και αστυνομίας, με το κέντρο της Αθήνας να πνίγεται από τα δακρυγόνα.
Μέσα σε αυτό το σκηνικό εμφανίστηκε και έγινε διάσημος ένας από τους πιο χαριτωμένους διαδηλωτές – ίσως – όλων των εποχών. Ο σκύλος “Λουκάνικος” από την αρχή της ελληνικής κρίσης και των δίκαιων διαδηλώσεων που είχε ως απόρροια, βρισκόταν πάντοτε στο πλευρό των διαδηλωτών, στην πρώτη γραμμή.
Η ανελλιπής παρουσία του και η συμβολικότητά του για τους διαδηλωτές, οδήγησαν το περιοδικό “TIME”, να τον κατατάξει στις 100 σημαντικότερες προσωπικότητες του 2011.
Εμφανίστηκε σε όλα τα μεγάλα διεθνή τηλεοπτικά δίκτυα (BBC, CNN, Al Jazeera) και έγινε θέμα για δεκάδες άρθρα. Αν και ο άνθρωπος που τον φρόντιζε από μικρό το είχε βαφτίσει “Θόδωρο”, το “Λουκάνικος” έγινε συνώνυμο των διαδηλώσεων.
Λόγω προβλημάτων υγείας ο Λουκάνικος αποσύρθηκε από την “ενεργό δράση” το 2012 και επέστρεψε στο σπίτι του ανθρώπου που τον περιέθαλπε. Η κατάστασή του είχε επιβαρυνθεί από τα χημικά που είχε εισπνεύσει όλα αυτά τα χρόνια. Το 2014 ο Λουκάνικος έφυγε από τη ζωή.
Μερικές μέρες μετά τον θάνατό του ο καλλιτέχνης Βασίλης Γρυπάρης απέδωσε σε ένα πανέμορφο γκράφιτι τη φυσιογνωμία του σκύλου σύμβολο των διαδηλώσεων. Στην – πρώην – άχαρη αρχή της οδού Ρήγα Παλαμήδου στου Ψυρρή ο Λουκάνικος στέκεται – πλέον – αγέρωχος ατενίζοντας τους περαστικούς.
Τον συνοδεύουν τα συνθήματα “All Dogs Go To Heaven” και “Τα δακρυγόνα μαζί τα φάγαμε”.
Απόφοιτος Μουσικολογίας, αιώνιος φοιτητής Μαθηματικών. Δημοσιογραφεί για διάφορα θέματα, κυρίως τέχνης και επιστήμης.