Μοιραστείτε το άρθρο...

Οι οικονομικές, κοινωνικές και πολιτισμικές επιπτώσεις της μεγαλύτερης αναπτυξιακής επένδυσης στην μεταπολεμική Ελλάδα, συντελούν σ’ ένα μοναδικό μυθιστόρημα. Η δομή, ο τρόπος γραφής, η γλώσσα και η αγωνία ως το τέλος, θα σας καθηλώσουν.

Το βιβλίο του Δημήτριου Τζουβάλη και της Αρσινόης Σερμιντζέλη «Ποιος σκότωσε τον Θεό του έρωτα;» κυκλοφορεί σε όλα τα βιβλιοπωλεία της χώρας, από τις εκδόσεις ΑΡΜΟΣ.

Μάλιστα, με αφορμή την κυκλοφορία του νέου του βιβλίου, ο συγγραφέας Δημήτρης Τζουβάλης μίλησε στην πρωινή εκπομπή της ΕΡΤ «Δέκα στην Ενημέρωση» όπου τόνισε ότι το μυθιστόρημα αναφέρεται στην Πεσινέ στην Βοιωτία, την μεγαλύτερη επένδυση που έγινε Μεταπολεμικά στην Ελλάδα (100 εκατ. δολαρίων τότε) και το βιβλίο βασίζεται σε 700 συνεντεύξεις, που πάρθηκαν από απλούς εργάτες της εταιρείας, μέχρι τον πρόεδρό της.

Αναφερόμενος, στις κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες της τότε εποχής, επισήμανε ότι άλλαξαν άρδην, εξαιτίας αυτής της επένδυσης.

Όσο για την πλοκή του βιβλίου αλλά και τον αινιγματικό τίτλο του, σημείωσε πως το μυθιστόρημα βασίστηκε πάνω σε κάποιους μύθους. Ένας από αυτούς ήταν ένας υποτιθέμενος φόνος, και εκεί σκοτώθηκε ο Θεός του έρωτα. Ο συγκεκριμένος φόνος όπως και οι υπόλοιποι μύθοι χρησιμοποιήθηκαν, όπως είπε για να ο κόσμος να καταλάβει καλύτερα το νόημα των κοινωνικών και ιστορικών αλλαγών.

Περιγραφή

Ξέρεις τι θα πει άντρας; Από τον πατέρα σου ανακάλυψαν τη λέξη. Τρεις μυρουδιές αναστατώνουν τον άντρα. Η μυρουδιά της γυναίκας, η μυρουδιά της ψημένης σάρκας και η μυρουδιά του χρήματος. Και μια τέταρτη που περικλείει και τις τρεις πρώτες. Η μυρουδιά της εξουσίας. Τον Μάρκο τον λένε θεό του έρωτα, ή χάριν συντομίας απλά Θεό. Θεός του έρωτα, γιατί καμιά γυναίκα δεν μπορεί να αντισταθεί στη γοητεία του. Θεός, γιατί οι άντρες τον βρίζουν, όπως κάθε θεό και άγιο που δεν τα φέρνει καταπώς επιθυμούνε.

Θεός γιατί έχει το προνόμιο να αποφασίζει ποια γυναίκα θα ζήσει πρόσκαιρα στον παράδεισο κοντά του, ή στην κόλαση χωρίς να πάρει γεύση ευτυχίας στην αγκαλιά του, ή ακόμα χειρότερα θα εκδιωχτεί από τον κήπο, αφού δοκίμασε και εθίστηκε στα πανύγλυκα φρούτα του.

Ένα ψαροχώρι 300 κατοίκων

Ένας γιος έρχεται από το παρόν, το έτος 2000 στην περιοχή, για πρώτη φορά, κι ανατρέχει στο παρελθόν ψάχνοντας τον δολοφόνο του πατέρα του.

Παράλληλα ένας νεαρός εργάτης ξεκινάει από το παρελθόν, 1963, και περιγράφει τα γεγονότα.

Σ’ ένα μικρό ψαροχώρι με 300 ψυχές να το κατοικούν, αμέριμνες, απείραχτες, αυτάρκεις, έχουν το ψωμί, το κρασι και το λάδι τους, ενσήπτει ως λαίλαψ η κοσμοπλυμήρα των 8000 Γάλλων, Ιταλών, Γερμανών, Ισπανών ειδικευμένων κατασκευαστών εργοστασίων αλουμινίου. Επίσης, «αλλοδαποί» ανειδίκευτοι εργάτες από όλα σχεδόν τα λοιμοκτονούντα χωρια της Ελλάδας, καλύπτουν κάθε σπιθαμή γης που είχε απομείνει χωρίς ανθρώπινη παρουσία.

Η σκληρή δουλειά, το άφθονο χρήμα, οι πρωτόγνωροι έρωτες των αυτοχθόνων με τις νεαρές μυρωδάτες ακόλουθες των ευρωπαίων εργατών, οι έρωτες των ευρωπαίων με τις σφριγγηλές χωριατοπούλες, συνθέτουν έναν ορυμαγδό κοινωνικών αλλαγών…

Ο μυστηριώδης φόνος, οι τρυφερές αγάπες, οι περιπαθείς έρωτες, γίνονται οχήματα για να μεταφέρουν πληροφορίες, ιστορικά γεγονότα, κοινωνικές συγκρούσεις, φυλετικές διαφορές, διακρίσεις πολυεπίπεδες, με τρόπο εύληπτο, ώστε το μυθιστόρημα να μπορεί να διαβαστεί εύκολα απ’ όλους τους αναγνώστες.

Η μικρή παρθένα κοινωνία απέναντι στην ραγδαία οικονομική ανάπτυξη

Οι οικονομικές, κοινωνικές και πολιτισμικές επιπτώσεις της μεγαλύτερης αναπτυξιακής επένδυσης στην μεταπολεμική Ελλάδα, συντελούν σ’ ένα μοναδικό μυθιστόρημα. Η δομή, ο τρόπος γραφής, η γλώσσα και η αγωνία ως το τέλος, θα σας καθηλώσουν.
Η σύγκρουση πολλών κόσμων μέσα σε μια μικρή παρθένα κοινωνία, όταν η ανάπτυξη έρχεται, την αλλάζει σαρωτικά, σε οικονομικό, κοινωνικό και πολιτισμικό επίπεδο.

Ο έρωτας, γίνεται το όχημα του συγγραφέα, για να μας ταξιδέψει από το χθες στο σήμερα, δημιουργώντας εικόνες ανάγλυφες, πλοκή έντονη και συνεχώς ανατρεπόμενη ως το τέλος!

Δημιουργεί προβληματισμούς και απευθύνεται σε ευρύ αναγνωστικό κοινό, από αναγνώστες που απλά θέλουν να ξεχαστούν, αλλά και αναγνώστες που θέλουν να φιλοσοφήσουν.

Οι συγγραφείς

Ο Δημήτριος Τζουβάλης γεννήθηκε στο Νεοχώρι Μεσολογγίου τον Μάρτιο του 1946. Βασική εκπαίδευση στην Κατούνα, Γαλαξείδι, Αμφιλοχία, Αστακό και Αγρίνιο. Σπούδασε μαθηματικά, πληροφορική και ρομποτική στην Ουψάλα Σουηδίας. Ίδρυσε μαζί με άλλους τα λογοτεχνικά περιοδικά Σύνθεση και Εμβόλιμον. Γράφει ποιήματα, διηγήματα, μυθιστορήματα και θέατρο.

Η Αρσινόη Σερμιντζέλη γεννήθηκε το Μάρτιο του 1950 στο Αγγελόκαστρο Μεσολογγίου και μεγάλωσε στο Αγρίνιο, στα σχολεία του οποίου έμαθε γράμματα. Σπούδασε μαθηματικά, στατιστική και πληροφορική στο πανεπιστήμιο της Ουψάλα Σουηδίας. Παρακολούθησε επίσης και μαθήματα κοινωνιολογίας.

Από το 1980 μέχρι και το θάνατό της έζησε στα Άσπρα Σπίτια Βοιωτίας. Μαζί με άλλους λογοτέχνες ίδρυσαν το περιοδικό Εμβόλιμον, εγχειρίδιο λόγου, τέχνης και λοιπής φαντασίας. Έγραψε διηγήματα και μυθιστορήματα. Απεβίωσε το Δεκέμβριο του 2007 σε ηλικία 57 ετών.




Μοιραστείτε το άρθρο...