Γράφει η Μαρία Σκαμπαρδώνη.

Το αυγό συμβολίζει τη γέννηση, την ίδια τη ζωή. Μαζί με το γάλα αποτελούν τις δύο πλήρεις φυσικές τροφές , περιέχουν πολλά και σημαντικά συστατικά για να διατηρήσει κάποιος μία ισορροπημένη δίαιτα. Είναι γνωστά ως το πρωινό πολλών ανθρώπων αλλά και ολόκληρων χωρών που τα επιλέγουν ώστε να λάβουν ένα ολοκληρωμένο πρωινό γεύμα για να ξεκινήσουν τη μέρα τους. Τα αυγά συνδέθηκαν με έθιμα, όπως τα κόκκινα αυγά που βάφουμε το Πάσχα.

Η ευεργετική του αξία δεν περιορίζεται μόνο στη διατροφή,αλλά επεκτείνεται και στην παραγωγή άλλων προϊόντων όπως ζωοτροφές, είδη καλλυντικών (είναι γνωστή η ευεργετική επίδρασή τους στην υγεία των μαλλιών),ακόμα και καθαριστικά. Αποτελούν μία τροφή χαμηλής θερμιδικής αξίας, που όμως είναι απαραίτητη για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού. Επιπλέον, είναι και εξαιρετικά γευστικά κάτι που κάνει ακόμα πιο ευχάριστη την κατανάλωση τους.

Πλούσια σε θρεπτικά συστατικά

Τα αυγά είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, ενώ εμπεριέχουν ακόμα και  φώσφορο, βιταμίνη Α, σίδηρο, ασβέστιο, νάτριο, κάλιο και βιταμίνες. Είναι μία σπουδαία τροφή με μεγάλη προσφορά για την υγεία του ανθρώπου. Δυστυχώς, η κατανάλωσή τους συνδέθηκε με διάφορους μύθους που τα συνοδεύουν ακόμα και σήμερα, όπως ότι ευθύνονται για την αύξηση της κακής χοληστερόλης.

Όμως, καμία μείωση στην κατανάλωσή τους δεν έδειξε αύξηση της ίδιας στα επίπεδα του αίματος, τουναντίον η χοληστερόλη που περιέχουν είναι μικρή οπότε από πουθενά δεν προκύπτει η αρνητική επίδρασή τους στην αύξηση των τιμών της.

Αυτό που πρέπει να προσέχουμε είναι να μην καταναλώνουμε πολλά τηγανητά , διότι έτσι τρώμε και το λίπος από το λάδι με το οποίο μαγειρεύτηκαν. Μπορούμε να τα προτιμάμε βραστά ή ομελέτα. Υπάρχουν πολλές όμορφες συνταγές για αυγά, όπως αυγά ποσέ κτλ. Τα παιδιά μπορούν να καταναλώνουν 2-3 αυγά την εβδομάδα.

Ποιες όμως είναι η ωφέλειες της κατανάλωσης αυγών για τον οργανισμό;

  • Καλή όραση: Τα αυγά έχει αποδειχθεί ότι προστατεύουν από τη μείωση και τον εκφυλισμό της όρασης λόγω ηλικίας. Τα ισχυρά αντιοξειδωτικά που περιέχουν, μειώνουν δραστικά τις άσχημες συνέπειες που έχει το γήρας στην υγεία των ματιών και χαρίζουν καλή όραση.
  • Δρουν ευεργετικά στον εγκέφαλο: Η κατανάλωση αυγών έχει συνδεθεί με την καλή λειτουργία του εγκεφάλου και ενισχύει διάφορες δεξιότητες, όπως την καλή μνήμη. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι περιέχουν χολίνη , η οποία δρα ευεργετικά στον εγκέφαλο.
  • Βοηθούν στην απώλεια βάρους: Έρευνες έχουν αποδείξει ότι όσοι καταναλώνουν συχνότερα αυγά εμφανίζουν πιο γρήγορη και μόνιμη απώλεια βάρους. Αυτό οφείλεται τόσο στο γεγονός ότι αφενός η θερμιδική τους αξία είναι χαμηλή και αφετέρου στο ότι δημιουργούν ένα αίσθημα πληρότητας και εκείνος που τα καταναλώνει, αισθάνεται ‘’χορτάτος’’.
  • Προστατεύουν από πλήθος παθήσεων: Ένα αυγό καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος των πρωτεϊνών που έχει ένα ανάγκη ένα άτομο κατά τη διάρκεια της ημέρας. Επιπλέον, τα ισχυρά αντιοξειδωτικά που περιέχουν, προστατεύουν από πλήθος ασθενειών, όπως τις καρδιολογικές παθήσεις και τον καρκίνο.

Εντάξτε τα αυγά στη διατροφή σας, είναι μία χορταστική, γευστική και άκρως ωφέλιμη επιλογή για την υγεία σας. Το μόνο που πρέπει να προσέχετε είναι να τοποθετείτε στο πιο κρύο μέρος του ψυγείου ώστε να συντηρούνται σωστά και να αποφεύγεται ο κίνδυνος σαλμονέλας.